Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  ConectareConectare  

 

 Hinduism

In jos 
AutorMesaj
Rashmi
Administrator
Rashmi


Mesaje : 508
Data de inscriere : 25/08/2011
Varsta : 25
Localizare : Iasi,Romania

Hinduism Empty
MesajSubiect: Hinduism   Hinduism Icon_minitimeMier Sept 28, 2011 7:04 am

Hinduism-uleste reprezentat de credința în Brahman, ființă absolută, impersonală, creatoare a Universului. Brahmanul este Sinele suprem. El nu poate fi definit decât enunțând ceea ce nu este (neti-neti). Brahman este mai bine descris ca realitate infinită, omniprezentă, omnipotentă, incorporală, transcedentă, conștiință infinită și fericire infinită. Conform Veda, Brahman există dintotdeauna și va exista în veci. El este în toate lucrurile dar transcende toate lucrurile, el este sursa divină a întregii Vieți. Este absolutul divin: toți zeii religiei hinduse nu sunt decât fațete și încarnări ale lui Brahman.
Acest univers este în întregime penetrat de Mine, în forma Mea nemanifestată. Toate existențele sunt în Mine, dar eu nu sunt în ele. În același timp, nimic din ceea ce este creat nu este în Mine. Iată puterea mea supranaturală! Eu susțin toate existențele, Eu sunt prezent peste tot, întrucât sunt chiar sursa întregii creații. Așa cum în spațiul eterat se ține vântul puternic, suflând peste tot, astfel să știți că în mine se țin toate existențele.
Sus In jos
Rashmi
Administrator
Rashmi


Mesaje : 508
Data de inscriere : 25/08/2011
Varsta : 25
Localizare : Iasi,Romania

Hinduism Empty
MesajSubiect: Re: Hinduism   Hinduism Icon_minitimeDum Noi 13, 2011 3:18 am

Shiva (Sanscrită: शिव, Hindi: शिव, cunoscut și sub numele Siva; se scrie Śiva în transliterația oficială IAST) este o formă a lui Ishvara sau Dumnezeu în religia hindusă, mai ales în screrile vedice târzii. De asemenea, este zeul suprem în șaivism, una din ramurile principale ale hinduismului practicat în India.

Aparținând trinității divine Trimurti, Shiva este zeul distrugerii, în timp ce Brahma este creatorul, iar Vishnu păstrătorul și conservatorul. Chiar dacă reprezintă distrugerea, Shiva este văzut ca o forță pozitivă a Universului, deoarece distrugerea este, în hinduism, urmarea firească a creației.

Filosoful Adi Sankara interpretează numele lui Shiva, spunând că înseamnă "Cel care purifică pe oricine îi rostește numele" sau "Cel pur".
Zeu de prim rang din panteonul Indiei, după unele indicii, unul din cei mai vechi, deși necunoscut nominal în Vede decât ca Rudra și amintit cu numele de Shiva doar în Ramayana, iar mai târziu, compunând împreună cu Brahma și Vishnu triada supremă. Cu timpul, cele două divinități contopindu-se, Shiva devine un zeu cu două ipostaze, simbolizând echilibrul de forțe în univers, reprezentate de două principii sau direcții contrare: distrugerea sau reparația universului.
Dansul este cea mai frumoasă artă, pentru că el nu este traducerea sau abstractizarea vieții; el este viața însăși" (Havelock Ellis). La indienii antici dansul însemna geometria ideală a formei, îngemănarea artelor, dar în același timp dinamism. SHIVA, simbolul mitologiei hinduse, considerat sursa oricărei activități era și Prințul suprem al dansului. El dansa fără încetare, dansul lui simbolizând forța creatoare a naturii. Cele 108 stiluri inventate de SHIVA s-au transmis până la învățatul BHARATA, autorul celebrului tratat (6.000 de versuri) despre dans, poezie și teatru.
Rudra, ca distrugător al universului, este energia cosmică negativă (manifestată uneori și în forme feminine, ca ipostaze ale lui Shiva sau, de obicei, în împreunarea lui cu soția sa plurinominalizată - care șade întotdeauna în stânga zeului : Sakti, zeița vieții și morții, care e totodată Kali(Cea Neagră), devoratoarea lumii, sau Uma. Altă zeiță considerată ca fiind soția lui Shiva este Parvati, fiica munților Himalaya și ipostaza ei malefică, Durga, cea inaccesibilă, zeița războiului și a măcelului.

Shiva, reparatorul universului distrus, este energia cosmică pozitivă, izvorul forței de reproducție și divinitatea fecundatoare, având, în această ipostază a fecundării universului, ca simbol principal, organul falic (lingamul), venerat și astăzi ca simbol al forței creatoare și considerat ca investit cu puteri magice, fiind purtat în India contemporană adesea ca amuletă. De altfel, în India de azi sunt numeroase obeliscuri simbolizând lingam, cărora credincioșii li se închină.
Shiva are 1008 nume sau epitete, traducând diversele lui atribute. Printre cele mai importante sunt : ► Mahayogi - Marele ascet

► Vibhava - Strălucitorul

► Lokadhatar - Ziditorul lumii

► Isha - Stăpânul

► Ugra - Preaputernicul

► Pasupati - Pastorul cel bun

► Pinakin - Cel înarmat cu trident

► Hara - Distrugătorul

► Kapalamalin - Purtătorul colierului de cranii

► Mrida - Milostivul

► Shambhu - Aducătorul de nisip

►Mayavin - "Magicianul"

►Nataraja - "Dansatorul divin"

►Dakshinamurti - "Invatatorul divin"

►Bikshatana - "Cel care trezeste dragostea"

►Dhurjati - "Ascetul"

►Kamari - "Stapanul Dorintelor"

►Ardhanarishvara - "Androginul"

►Umapati- " Suveran al Iubirii"

►Virupaksha - "Stapanul celui de-al trei-lea ochi"
Zeul poate să întrerupă ciclul de reîncarnări (samsara)- "Cine pune cu mâna sa o floare pe capul lui Shiva, rostind versul de 6 silabe, acela nu mai renaște." (Panchatantra I, 168). Cele 6 silabe sunt "Om, namah Shivaya, adică "Om, închinare lui Shiva("om" este silaba sacră cu care începe invocarea oricărui zeu).

Totodată, Shiva este ocrotitorul asceților și deținătorul puterii magice a meditației și căinței (în această ipostază reprezentat adesea ca ascet gol, cu cenușă pe trup și cu un craniu în mână, în care adună milostenia oamenilor, purtarea craniului fiind osânda primită de zeu după ce a ucis un brahman).

În călătoriile sale, Shiva se folosește ca vehicol de taurul său, Nandi. Există în Mahabharata un episod ciudat (raportabil la vulnerabilitatea zeilor Indiei): regele Kirannyakashipu, stăpânul demonilor Daitya, învingând pe Indra, îi răpește lui Shiva domnia asupra celor 3 lumi, dar fiind trufaș își persecută fiul (Prahlada)care îl adora pe Vishnu iar acesta din urmă îl ucide. Mitul subliniază că Shiva a rămas fără domnie un milion de ani.

În cultul lui Shiva are importanță principală așa-numitul ritual de seară - pradosha.

Reprezentările plastice ale lui Shiva sunt diverse. Adesea este înfățișat cu 5 chipuri, cu părul vâlvoi adunat în creștet și deasupra cu simbolul flubiului Gange.O altă reprezentare îl descrie ca având pielea neagră (ca și Krishna) sau vânătă. Acesta este un rezultat al momentului în care în cadrul cosmogonic al agitării oceanului primordial, ieșise la iveală, printre comori, veninul kalakuta, pe care zeul l-a băut ca să scape universul de otrăvire, el doar învinețindu-se. O altă imagine răspândită este cea în care este așezat într-un cerc, mărginit de văpăi, având patru brațe și două aripi de flăcări, în timp ce execută dansul tandava pe trupul unui demon, care simbolizează tripla cetate spțială demonică Triptura.
Sus In jos
Rashmi
Administrator
Rashmi


Mesaje : 508
Data de inscriere : 25/08/2011
Varsta : 25
Localizare : Iasi,Romania

Hinduism Empty
MesajSubiect: Re: Hinduism   Hinduism Icon_minitimeDum Noi 13, 2011 3:19 am

Kali este o zeitate duală din mitologia hindusă, divinitate a morții și distrugerii, dar și a fecundității. Este soția zeului Shiva.
Sus In jos
Rashmi
Administrator
Rashmi


Mesaje : 508
Data de inscriere : 25/08/2011
Varsta : 25
Localizare : Iasi,Romania

Hinduism Empty
MesajSubiect: Re: Hinduism   Hinduism Icon_minitimeDum Noi 13, 2011 3:20 am

În religia hindusă, Durga (sanscrită दुर्गा, bengali দূর্গা) este o formă a lui Devi, zeița supremă. Ea este uneori identificată cu Parvati și personifică victoria. În ipostaza de zeiță mamă ea este numită frecvent Maa Durga și uneori este considerată mama zeilor Ganesh, Lakshmi și Saraswati (în unele tradiții ea este doar o încarnare a zeițelor Saraswati și Lakshmi.

Durga este înfățișată de obicei ca o luptătoare călare pe un tigru sau un leu, având mai multe brațe (în general opt) cu care ține diferite arme și făcând diverse mudra, adică gesturi simbolice cu mâna. Această formă a marii zeițe este o întruchipare a energiei feminine și creative (Shakti). Cuvantul "Durga" în sanskrita inseamna fort, cetate, un loc care este greu de cucerit sau atins. Altă semnificație a cuvântului Durga este "Durgatinashini" care în traducere literară înseamnă "cea care elimină suferința". Hindușii cred că zeița Durga își protejează credincioșii de răul din această lume în egală masură în care elimină mizeria materială. În funcție de zonele din India și orientările din hinduism are multe denumiri, dincolo de acestea însă, există nouă denumiri universale ale zeiței, întâlnite pe tot teritoriul indian.Acestea sunt: Shailaputri, în traducere literară, "Fiica munților, fiica Domnului Munților". Acest avatar al lui Durga corespunde cu Parvati sau Hemavati, fiica regelui Hemavana, regele munților Himalaya. În acest aspect, Durga este înfățișată călărind un taur, animal al fertilității și ține în cele două mâini drept "arme", un trident (simbol al timpului, trecut-prezent-viitor, al triadei hinduse , al celor trei lumie, etc) și un lotus, simbol al deplinei cunoasteri pure, împărtășite.

Brahmacharni. Acest avatar înseamnă literar "cea care practică cu devoțiune castitatea-asceza". Avatarul zeiței este înfățișat ca o femeie drapată în alb și care poartă în mâinile sale un sirag de perle, simbol al purei spiritualități și un vas cu apă sacră, simbol al purificării. Acest avatar care se aseamănă cu cel al zeitei Saraswati, este cel care acordă eliberarea spirituală, mântuirea. Chandraghanta, al treilea avatar al lui Durga, în ciuda înfățișării sale războinice este invocată pentru obținerea păcii, armoniei și prosperității în viață. Călărind un tigru, are pe creștet o jumătate de lună (Chandra) în forma unui clopot, zece mâini dintre care șapte au arme: buzduganul (forță brută împotriva raului), tridentul, săgeata (distruge răul îninte ca acesta să îi ajungă pe oameni), biciul (domină raul și desface nodul atașementelor, lotusul, vasul cu apa sacră, sabia (armă a nobleței). Interesant este în simbolistica acestui avatar poziția celor trei mâini "libere": două din ele sunt orientate lateral în gestul binecuvântării hinduse, semnificând echilibrul și imparțialitatea divină. Cea-a de-a treia mână orinetată spre piept atinge ghirlanda sacră și semnifică investirea sacră, recunoasterea necondiționată a sa ca avatar divin. Aspectul Chandraghata al lui Durga este înfățișat în culoarea aurului (se scaldă în lumina aurie a lunii) și semnifică prosperitatea , valoarea fără de tăgăduit "în mijlocul nopții". Kushmanda, este un avatar al zeiței în forma de Creatoare a universului. Construcția numelui înseamnă cea care cu pasiunea pentru viață a încălzit oul cosmic primoridal.Acest avatar este reprezentat cu opt sau zece brațe. Pe lângă armele întâlnite la avatarele precedente , Kushmada mai are în plus , discul , Chakras. Creatoare a universului, acest avatar are în iconografia sa un simbol al zeului Vishnu: roata, discul sunt simboluri ale împlinirii creației, al timpului ce începe să se învârtă și al legii morale Dharma, reprezentată figurativ tot sub formă de roată-disc. Skanda Mata, este următorul avatar al zeiței Durga, în forma de mamă a zeului Skanda-Kartikeya, ales de zei să comande armtele divine împotriva demonilor. Sub forma acestui avatar Durga este reprezentată pe un leu, cel mai adesea fără arme cu patru brațe și trei ochi. Cu o mână îl susține pe Kartikeya, arhietip al "copilului divin", în alte două poartă câte un lotus în echilibru, iar ce-a patra mână acordă binecuvântarea. Interesant este în reprezentarea acestui avatar faptul că piciorul drept al zeiței atinge pâmântul, ca simbgol al susținerii divine acordate pâmântului și ca simbol al faptului că zeița este și "mama a pământului, pamântul însuși". În cazul acestui avatar armele sunt transferate "copilului divin", pregătit să își protejeze mama. Cu acest simbol, creația lumii nu doar este finlizată ci este capabililă să se regenereze și pregătită pentru creștere-evoluție. Katyayani, este următorul avatar al lui Durga. Potrivit mitologiei indiene, un mare sfânt Kata, prin aspre penitențe și sfințenie și-a dorit o fiică care să fie o zeiță.Durga i-a îndeplinit rugăciunile și asa s-a născut pe pământ Katyayani. Înfățișată pe un leu , Katyayani are patru brațe, în două mâini poartă o sabie și un lotus iar celelate acordă binecuvântarea. Semnificația acestui avatar este aceea că omenirea abia nascută poate prin sacrificii să aspire la sfințenie, poate să evolueze. Kaal Ratri sau Kalaratri, este cel de-al șaptelea avatar al lui Durga și unul dintre cele mai complexe avataruri hinduse.În acest aspect, zeița călărește un măgar, și este reprezentată într-o postură menită să provoace frica inamicilor săi. Kalaratri înseamnă literar "capătul nopții", iar acest avatar alungă frica, temerile și acordă certitudinile cunoașterii sacre. Călărind un măgar, avatarul semnifică că zeița este cea care domină ignoranța. Avatarul are patru mâini, cele din dreapta în bunecuvântare orientate spre cer și pâmânt ca semn al echilibrului si uniunii, celelate două mâini poartă ca arme o seceră de fier și un pumnal. Zeița are culoarea norilor ploioși, albastru întunecat. În reprezenatarea iconogafică, zeița are în acest aspect părul în vânt, vâlvoi iar în jurul gâtului coliere luminoase, stralucitoare ca fulgerele, în timp ce respirația sa pârjolește. Kalaratri este simbolul cunoașterii, după noaptea indoielilor, zeița care "în zori", atunci când e un echilibru între noapte și zi, ucide ignoranța și impuritatea. Un alt nume al acestui avatar este Shubhamkari- cea care face-acordă-dă-aduce binele.

Cel de-al optulea avatar al lui Durga este Maha Gauri (Gauri cea Mare). Soție a zeului Shiva, Gauri a săvârști potrivit mitologiei indiene aspre austerități în Himalaya, revenind la soțul ei cu o piele întunecată. Zeul Shiva a spălat-o pe zeiță cu apă din Gange, corpul său re-dobândind frumusețea și puritatea de nedescris a zeiței. Astfel Gauri a devenit Maha Gauri , în traducere literară cea extrem de albă. Semnificatia acestui avatar divin este acela că sub acest aspect zeița acordă eliberarea de toate păcatele din prezent trecut și viitor, îi purifică pe credincioși în toate aspectele vieții lor. Acest avatar călărește un taur are patru mâini, într-una tridentul ce poartă flutuând o flamură albă stilizată, o mână acordă binecuvântări.Una din mâinile stângi este orientată cu palma spre cer sub formă de susținere, iar mâna stângă inferioară strânge o mică tobă sub forma unei clepsidre. Semnificația acestui avatar ce eliberează de păcatele trecute, prezente și viitoare este cea a unui prezent perpetuu, obținut prin penitență, a transcederii spre o stare nouă de supremă conșiință, eliberată de întuneric, prin lumina pură a Spiritului (Atman-Shiva). Siddhidatri, este cel de-al nouălea avatar al lui Durga. Reprezentat cu patru brațe, acest avatar al lui Durga stă pe un lotus în inima universului sau în unele reprezentări iconografice își păstrează leul ca vechicol. Sub acest aspect, zeița este înfățișată în forma sa completă de Mamă a Universului, a zeilor și a oamenilor deopotrivă ce acordă toate puterile divine. În culegerea de texte religioase Devi Bhagvata Purana, se spune că acest avatar al lui Durga este cel care a acordat toate puterile zeului Shiva care a rugat-o să îl binecuvânteze. Sub aspectul de energie completă, omnipotentă și omniprezentă a Universului, Siddhidatri l-a binecuvântat pe Shiva care a obținut toate puterile sale divine, aspectul de androgin (corpul jumătate de femeie jumătate de bărbat) și s-a manifestat sub forma Ardhnarishvara (cel a carui jumătate este Zeița -Parvati-însăși)
Sus In jos
Continut sponsorizat





Hinduism Empty
MesajSubiect: Re: Hinduism   Hinduism Icon_minitime

Sus In jos
 
Hinduism
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
 :: Descopera cu DMG :: Descopera India cu Muskaan-
Mergi direct la: